Aan de kust

20 mei 2013 - Nilaveli, Sri Lanka

De dagen vliegen voorbij hier in Sri Lanka; de laatste week van onze reis is alweer aangebroken.

Sinds het vorige reisverhaal hebben we de heuvels ingeruild voor de kust. De weg bracht ons vele avonturen, zoals de gevreesde "arak attack", een olifant-safari per tuk-tuk, de beste rijst & curry van het land en een fietstocht door de ruïnes van de oude koningsstad Polonnaruwa.

Nu zijn we in Nilaveli, een klein dorpje aan de kust dat bijzonder geschikt is om te relaxen. Om een kleine indruk te geven: uitgestrekte, praktisch verlaten stranden, palmbomen, zeewater van ongeveer 30 graden en veel zon... :-)

We zijn onderweg veel landdieren tegengekomen - olifanten en apen in overvloed! - maar nu is ook de onderwaterwereld aan de beurt. De eerste duiken zijn gelogd, en morgen varen we naar Pigeon Island, een nabij gelegen eilandje waar je kunt snorkelen met schildpadden en rifhaaien. We hadden gehoopt om hier ook nog walvissen te kunnen spotten, maar volgens de locals zijn die op dit moment niet in de buurt, helaas.

Over een paar dagen treinen we weer terug naar de westkust. De oude binnenstad van Galle bevindt zich binnen de muren van een groot oud Nederlands fort uit 1663; dat willen we natuurlijk niet missen.

1. Ruth:
    20 mei 2013
    Geniet van het staartje van jullie vakantie! Ik ben benieuwd naar de rest van de verhalen en foto's. En... neem alsjeblieft iets van het mooie weer mee, want het is hier dramatisch.
    Groetjes en liefs, Ruth
  2. Frits J. Mostert:
    20 mei 2013
    Ik heb jullie reisdoelen zo'n beetje bekeken op Google Earth, maar dat ziet er erg goed uit! Veel plezier en tot gauw!