In the tubing

25 juni 2011 - Luang Prabang, Laos

Sabai-dii!

Inmiddels zijn we alweer een week in Laos. Het is hier heerlijk! Helaas is het USB-kabeltje van de camera in Nederland blijven liggen, dus voorlopig blijven onze berichten aan het thuisfront voornamelijk bij woorden.

Vientiane, de hoofdstad van Laos, was een aangename introductie op dit relaxte land. Helaas liep ik (James) binnen een onwaarschijnlijk korte tijd een naar Aziatisch beestje op, waardoor ik een groot deel van het sightseeën aan Patricia heb moeten overlaten.

In Vang Vieng, onze volgende bestemming, konden we helemaal beestjes-vrij dan écht beginnen. Vang Vieng staat bekend om het drijven op een rivier in een met lucht gevulde binnenband: tuben! Langs die rivier staan dan een aantal bars waar de bediening je letterlijk binnenhengelt om bier te komen drinken.

Dat is echt leuk, maar zonder kleerscheuren kom je er volgens mij nooit helemaal vanaf. Zo zie je in Vang Vieng af en toe mensen rondlopen met volledig bont en blauwe gezichten. Vermoedelijk zijn zij onderweg zo vaak binnengehengeld dat ze hun tube niet meer konden onderscheiden van hun barkruk. Ons verblijf in dit dorpje heeft ook zijn sporen op Patricia achtergelaten: zij werd gevloerd door een modderpoel tijdens het bezoek aan een druipsteengrot. En dat terwijl we nog niet eens binnen waren...

Ondanks beestjes en valpartijen vermaken we ons hier echt uitstekend: we vullen onze dagen met bezoekjes aan tempels, uitstapjes naar natuurschoon, lekker eten en drinken, en vooral lekker relaxen. Daarvoor is Laos bijzonder geschikt.

1. Pim:
    25 juni 2011
    Leuk om weer over Laos te lezen en jullie avonturen te lezen! Veel plezier in het relaxte Luang Prabang!
  2. Ellen:
    25 juni 2011
    Wat leuk!! Oh ik wat krijg ik nu zin om zelf ook die kant op te gaan!! Hele fijne reis!! En hopelijk kunnen we elkaar onderweg nog meeten!! XX Ellen
  3. Carla en kees:
    25 juni 2011
    James last van beestjes? Misschien had je toch beter de vegetarische schotel kunnen nemen? Patricia alleen met modder gegooid of ook een modderfiguur geslagen? Blijf vooral genieten, wij blijven jullie volgen.
  4. Frits J Mostert:
    25 juni 2011
    Hmmm... Aziatische beestjes... Wij begrijpen dat het iig niet om de Pantera Tigris Amoyensis ging. Gelukkig maar. Jammer van het usb-snoertje maar we hebben even foto's op Google Earth en Panoramio gekeken. Het ziet er wel tamelijk relaxed uit daar, met zo'n binnenband over de rivier dobberen om aan te leggen bij een fluviatiele kroeg. We vonden trouwens ook foto's van lieden die zich aan een soort reusachtige schommel boven de Nam Song-rivier laten zwieren en misschien verklaart dát de bont-en-blauwe gezichten. Deze vorm van vrijetijdsbesteding is wellicht niet helemaal zonder risico. Overigens, voor zover wij kunnen zien, zeer bezienswaardig daar met fraaie bergen, rijstvelden en wat al niet! Goed voor jelui algemene ontwikkeling van de rijstcultuur, of wat dan ook. Geniet er van!
  5. Roelin:
    2 juli 2011
    Gaaf-gaaf-gaaf! en ik mis jullie ;-)